In 10 avonden ademen naar een ...

Verbeterde Gezondheid!

Hoe komt het dat ademhalen vaak zo problematisch verloopt? Ademhalingsproblemen kunnen variëren van ernstige astmatische aandoeningen tot het alleen maar gauw benauwd zijn bij lichamelijke inspanning of in volle ruimtes met mensen.

Wat kunnen wij zelf doen aan onze ademproblemen? Daar wordt in deze cursus ruim voldoende aandacht aan gegeven.

Je leert over de achtergronden van de ziektebeelden die met een verkeerde ademhaling gepaard gaan, zoals hyperventilatie, longemfyseem en astma. Het verband tussen ademhaling en ziekten van hart en bloedvaten en hoge bloeddruk komt aan bod, evenals de invloed van de adem op de werking van verschillende organen als de maag, lever, darmen en nieren, enzovoort.

Tijdens iedere bijeenkomst worden oefeningen gedaan die in totaal één geheel vormen.

Vind de weg naar gezondheid van lichaam en geest.

Wanneer

Start op dinsdag 10/01/2023, zie agenda voor alle data

Hoe laat

19.30 u tot 20.30 u

Welkom vanaf 19.15 u.

Waar

Locatie volgt, is afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Kosten

€ 195

Betalen bij aanvang van de eerste avond (contant/pin)

Factureren is ook mogelijk.

Avond 1

Fysiologie van de ademhaling

  • Welke lichaamsdelen zijn betrokken?
  • Hoe voelt dat bij jou?

Wat gebeurt er bij een onvolledige ademhaling?

We gaan op ontdekking.

Vanavond doen we liggende oefeningen.

Alles door de neus!

Avond 2

Mond- en neusademhaling

Hyperventilatie

  • Spanning
  • Kleding
  • Angst / fobie

Oefeningen

Zit- en sta ademoefeningen

Avond 3

Astma

Oefeningen

We doen zit en sta ademoefeningen om de belastte nek en schouders los te maken.

Daarna doen we 3 oefeningen om duidelijk de adem te voelen in rug, buik en flanken.

Avond 4

Longemfyseem

  • We doen enkele losmaakoefeningen
  • Oefeningen voor de uitademing
  • Leren om anders te hoesten, zonder grote druk op de longblaasjes
  • Aandacht voor een volledige uitademing

 

Beweging bij ademhaling wordt geïntroduceerd

Avond 5

Ziektes van hart en bloedvaten

We doen oefeningen om de ademhaling over de hele romp te voelen.

Bewegingsoefeningen

Los van het ademritme, maar mét behoud van een lage, diepe ademhaling.

Avond 6

Hoge bloeddruk - hypertensie

We doen ademoefeningen bij het inzetten van spierkracht en sport.

Avond 7

Adem in relatie tot verschillende buikorganen en kanker

We doen oefeningen voor de lage ademhaling én  tegelijkertijd de ruimte in de borstkas te leren voelen.

Avond 8

Adem en Stem (spreken en zingen)

We doen zittende, staande en liggende oefeningen om de adem ook bij stemgebruik goed te leren beheersen.

Avond 9

Spanning en Ontspanning

We doen ademoefeningen om het gevoel voor spanning en ontspanning te ontwikkelen.

Snurken en apneu

Avond 10

Schrijf je eigen plan

Om adembewust te zijn en te blijven.

Herhaling

Van enkele onspannings- en bewegingsoefeningen.

 

(Heerlijke) afsluiting en evaluatie

 

Schrijf je nu in

In 10 avonden naar een verbeterde gezondheid


    Reviews

    Annette Schipper:

    “Ademen, ik doe het al 55 jaar.
    Maar dat er zoveel bij komt kijken om dit op een gezonde manier te doen, wist ik niet! Ik heb echt zoveel geleerd! Ziek worden door verkeerde ademhaling. Genezen door een gezonde ademhaling. Slapen met een leukopor over je mond om ‘s ochtends uitgerust wakker te worden. Als kers op de taart de Buteyko ademhalingsmethode waarmee je 150 ziekten kunt genezen!

    Aanrader voor iedereen!

    Bedankt!”

     
     

    Jacqueline:

    “Superfijn om handvatten te hebben voor een gezonde ademhaling! Hier kan ik mee aan de slag. Goed om in het dagelijks leven te integreren! Bedankt voor de fijne, duidelijke lessen!”

    Theo:

    “Top:
    – Lessen niet te lang
    – 10 lessen > lekker lang om techniek eigen te maken.
    – info die je mailt na een les

    Tip: Iedere les nootjes… :-)”

    Annet:

    “Bedankt Joyce,

    De afgelopen weken ben ik zoveel te weten gekomen over ademhaling. Je vertelt zo boeiend en weet er veel vanaf.

    Ik ben aan de slag gegaan met alle oefeningen die je ons gaf. Het is zo fijn om nu bewuster te zijn van een lagere ademhaling. Ik betrapte mij er op dat ik voor de cursus standaard een borstademhaling had. ik ben zo blij en dankbaar dat deze cursus op mijn pad is gekomen.

    Liefs van Annet”

    Alle rechten zijn voorbehouden aan © Scan Your Health. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing evenals het Privacy beleid.